Virtufit HTR 3.0i

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit HTR 3.0i op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

e************@g******** 24-06-2022

Inspanningsbereidheid tester

Geschreven voor: Virtufit HTR 3.0i

De Virtufit HTR 3.0i is een prima Lifestyle verbeteraar voor wie zich wil inspannen met wisselende programma's!

Pluspunten

• Calorieën verslinder
  • Veel programma's
  • Duidelijke display
  • Individueel scoren

Minpunten

• Je moet wel zelf fietsen

Noxie 21-06-2022

Virtufit HTR 3.0 en Zwift

Geschreven voor: Virtufit HTR 3.0i

Onlangs deze hometrainer gekocht vanwege compatibiliteit met het programma Zwift.
De hometrainer is een degelijk apparaat, voelt stevig en is vrij stil.

Bij het in mekaar zetten kan soms lastig zijn om de rubbertjes goed tussen de plastic kapjes te monteren.
En het is even opletten met de bedrading van het scherm.

Afstellen van het stuur is makkelijk te doen met behulp van de knop evenals voor het zadel.
Scherm is duidelijk zichtbaar en redelijk makkelijk in te stellen waar het de 1ste keer wel even wennen kan zijn hoe je nou de progamma's moet kiezen.
Vliegwiel is zwaar genoeg en loopt soepel ook het verstellen van de weerstand gaat geleidelijk en bijna geruisloos.
Het zadel vind ik voor een lange zit iets aan de harde kant.

Het gebruik met programma Zwift werkt goed op 1 onderdeel na.
Zwift heeft een ERG mode, dit betekent dat Zwift zelf de weerstand van jou hometrainer aanpassen en jij dus helemaal niks te doen behalve trappen dan. Helaas werkt deze functie niet in combinatie met deze hometrainer
Hierover contact gehad met Zwift en ondanks dat alle functies wel connecten via BLE met Zwift incl. de controllable functie werkt alleen deze fucntie niet omdat de hometrainer niet ondersteund of getest is door Zwift.
(Compatible with Zwift wil dus niet zeggen dat ook alles werkt.)
Dit betekent dus dat men zelf handmatig constant de weerstand moet veranderen om deze gelijk te houden in het programma.

Maak je geen gebruik van Zwift of vind je het niet erg om zelf telkens de weerstand te regelen dan kan ik deze hometrainer zeker aanraden. En als advies koop een losse borstband voor je hartslag, zo ben je niet gebonden aan de vaste positie op het stuur.

Pluspunten

• Stevig
  • Stil
  • Goed af te stellen
  • Stabiel
  • Belastbaar tot 150KG

Minpunten

• ERG mode werkt niet samen met Zwift
  • Harde zadel voor lange training

k***********@m********** 13-06-2022

Robuust en zeer hoge kwaliteit. Connectiviteit kan beter.

Geschreven voor: Virtufit HTR 3.0i

Op basis van enkele (test)reviews had ik gekozen voor deze Virtufit HTR 3.0i, de promo op dat moment was aardig meegenomen.
Het monteren van deze hometrainer doe je bij voorkeur met 2, de handleiding was zowel in NL als EN aanwezig. Toch opletten met de aanduiding van de referenties over welke bouten/vijzen er gebruikt dienen te worden. De nummers komen niet altijd overeen en er is af en toe ook een andere uitleg afhankelijk van de taal van de handleiding. Ook de achterkant van de console diende even opengemaakt te worden voor de aansluitingen te kunnen maken, dat was niet beschreven in de handleiding. Voor de rest duidelijk en prima te doen op een tweetal uurtjes.
Hometrainer is zeer robuust en voelt qua materiaalkeuze echt kwalitatief aan. Veel instelmogelijkheden. Grote display.

Minpuntje was de beperkte connectiviteit met apps zoals Kinomap en Iconsole, die herkennen helaas dit model van de Virtufit HTR 3.0i (nog) niet. Hopelijk wordt dit in de toekomst nog opgelost.
De Zwift app connecteert prima.

Tevreden over de aankoop en deze wordt nu quasi dagelijks gebruikt door mezelf of één van de huisgenoten ;-)

Pluspunten

• robuust
  • kwaliteit
  • veel instelmogelijkheden
  • doet bewegen ;-)

Minpunten

• connectiviteit met externe apps (kinomap)
  • handleiding niet altijd duidelijk

j@t 03-06-2022

Een tevreden gebruiker

Geschreven voor: Virtufit HTR 3.0i

Het toestel voldoet helemaal aan de verwachting.
Het monteren was dankzij de goede handleiding gemakkelijk.
Het instellen van individiuele gebruikers-programma's gaat na enkele pogingen vlot.
Het aanpassen van de zitpositie en het stuur aan de verschillende gebruikers is geen probleem.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • weergeven van de wattage

Minpunten

• het zadel mag iets meer naar achter kunnen

j*************@g******** 02-06-2022

Is het waard

Geschreven voor: Virtufit HTR 3.0i

Ik heb deze hometrainer gekozen op de ruime mogelijkheden die je er mee hebt.
Ik had een scheur in mijn meniscus en moest veel oefeningen doen en fietsen, dus lekker makkelijk in de winter binnen trainen.
Daar ik uiterst tevreden ben over de hometrainer. In elkaar zetten ging prima , duidelijke beschrijving.
Mooi stabiel en vele mogelijkheden. Top !@

Pluspunten

• Stabiel
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Niet gevonden

J.A.Pijpker 24-08-2021

VirtuFit HTR 3.0i gekocht , aanvankelijk waren er wat probleempjes
maar die zijn door de leverancier in samenwerking met de verkoper prima opgelost .

Prima service .

Pluspunten

• Degelijk
  • Veel instel mogelijkheden

Willy van der velde 18-06-2021
Geschreven voor: Virtufit HTR 3.0i

Ik heb gekozen voor de virtufit htr 3.0i omdat het robuust en stevig is.
Met max150kilo gebruikersgewicht is het dus stevig genoeg .
Zelfs de trainigsdisplay is van stevig aluminium.
Instellen op lichaamslengte is zeer gemakkelijk en zelfs de zadel is makkelijk in te stellen naar wens .
Met 32 trainingsprogramma's heb je ook keus genoeg .
Er is een app te downloaden die je virtueel begeleid en motiveert maar €15 per maand is erg duur.

Pluspunten

• Degelijke kwaliteit
  • Makkelijk te monteren

j********@g******** 18-06-2021

Start your engine!

Geschreven voor: Virtufit HTR 3.0i

Heerlijk product, lastig in elkaar te zetten, maar met een beetje geduld goed te doen, handleiding mag duidelijker